Și soarele este o stea | Review



Autor: Nicola Yoon
Titlu original: The sun is also a star
Anul apariției: 2016, tradusă în anul 2017
Nr de pagini: 348
Editură: Grupul editorial ART, varianta în română; Corgi, varianta în engleză
Colecția: YoungART


Natasha, o fată care crede doar în știință, nu și în destin. Adolescenta urmează să fie deportă, împreună cu familia ei, în mai puțin de 24 de ore înapoi în Jamaica, are mai putin de 24 de ore pentru a încerca să anuleze deportarea.

Daniel, fiul cel mic al unei familii de asiatici, copilul model al  părinților săi, un poet în devenire. Părinții lui dețin un magazin de produse de îngrijire a părului pentru persoanele de culoare.

Universul, a făcut în așa fel încât cei doi să se întâlnească.


Aceasta carte am primit-o cadou de ziua mea, varianta în engleză. Deși ziua mea este primăvara nu am putut să o încep dect după ce s-a terminat școala. 



Mi-a plăcut foarte mult această carte și o recomand tuturor. Cartea este în mai multe perspective, perspectivele principale sunt ale lui Daniel și a Natashei, mai sunt și perspectivele unor personaje despre care s-a vorbit în capitolul trecut/a participat la acțiune. Unele personaje au capitole unde le este explicată viața, iar alte capitole sunt ocupate de explicări ștințifice ale unor cuvinte/emoții. Personajul meu este Daniel, deoarece avea o percepție foarte frumoasă a tot ce se întâmpla în jurul său.


Dream cast

Natasha ⇝ Amanda Stenberg



Daniel ⇝ Ross Butler


Citate:

▻ Fapt observabil: Nu cred în magie.
     Fapt observabil: Noi suntem magie.

▻ Vreau ca el să mă aleagă explicit. Chiar dacă este prea devreme în povestea asta a noastră.

▻ Când se spune că inima vrea ce vrea ea, este vorba despre inima poetică - inima din cântecele de dragoste și din monoloagele interioare, cea care paoate frântă de parcă ar fi un vreasc.

▻ -Ai fi sărac lipit, îi spun.
    -Sărac în bani, dar bogat în cuvinte, sare el imediat.

▻ El era o planetă exotică, iar eu eram satelitul preferat.

▻ Oamenii nu sunt ființe rezonabile. În loc să fim conduși de logică, suntem conduși de sentimente.

▻ Într-o zi voi scrie o odă despre sărut. O voi intitula “Oda sărutului”.
    Va fie grandioasă.






Comentarii