Romeo si Julieta | Review



Hei lume, știu că a trecut extrem de mult timp de la ultima mea postare, mă tot gândeam să mă reapuc să postez, dar am avut un an extrem de agitat și acum ce am mai reușit puțin să îmi organizez timpul. Trecând peste această introducere, să trecem la subiect.


O da, prea faimoasa operă a marelui dramaturg englez William Shakespeare, Romeo și Julieta, clasica poveste de dragoste pe care toată lumea o cunoaște. Mă tot gândeam să încep această carte, dar m-am tot răzgândit gândindu-mă că e un clișeu, dar bineînțeles că m-am înșelat, Romeo și Julieta nu este doar o simplă poveste de dragoste transpusă pe hârtie de către briliantul Shakespeare este cu mult mai mult, este o poveste complexă despre doi tineri care trăiau într-o lume mult apusă noastră.
Cartea nu se axează doar pe povestea de dragoste interzisă dintre cei doi tineri, se axează și pe relații în familie și relații între oamenii importanți ai Veronei.

Părerea mea despre Romeo și Julieta

Această carte este una dintre puținele cărți pe care le pot numi opere de artă, fiind perfectă din toate punctele de vedere. Povestea este una complexă, dar scrisă într-un stil foarte simplist fiind ușor de parcurs. Piesa de teatru se imparte în trei teme principale:


♥ iubirea interzisă dintre cei doi tineri
☗ relațiile în familie 
♜ relațiile dintre familile Capulet și Montague



♥ iubirea dintre cei doi tineri
 → una dintre temele predominante


Una dintre cele mai cunoscute povești de dragoste, unele persoane chiar dorind ca relația lor să fie asemănătoare cu a lui Romeo și a Julietei, mie personal mi se pare că povestea dintre cei doi este prea superficial văzută. Da, este o poveste de dragoste frumoasă, da, este o dragoste interzisă ceea ce face totul și mai entuziasmant, dar, după părerea mea, povestea lor este mai mult o tragedie decât o poveste de dragoste, dar totuși ne arată că nu există obligatoriu un final fericit ca dragostea lor să nu fie memorabilă. În carte au fost foarte multe citate extrem de frumoase, dar unul dintre preferatele mele este extras dintr-o conversație între Romeo și Benvolio, verișorul său:


Benvolio:     De ce e ziua lui Romeo atât de lungă?
Romeo:        Doar că-i lipsește tocmai ce-o alungă.
Benvolio:     O dragoste?
Romeo:        O dragoste apusă...
Benvolio:     S-a încheiat?
Romeo:        Cu jale. Dar nespusă
                     Mi-a fost iubirea pentru cea pierdută.
Benvolio:     Când Cupidon pe frunte te sărută
                     E-atât de blând... și-apoi fioros.
„ 

☗ relațiile în familie



Famililile Capulet și Montague erau destul de desfirate. Deși erau familii importante și admirate  în Verona, ei nu erau în stare să își mențină familia unită și apropiată.


♜ relațiile dintre familile Capulet și Montague

una dintre temele predominante

Disputele între cele două familii importante ale Veronei sunt de mulți ani și se pare că din cate a fost nevoia de moartea unor doi tineri pentru a realiza că ura era inutilă, neînțelegerile fiind un factor foarte important în moartea copiilor. Piesa se termină cu un dialog între Capulet și Montague în care realizează ca disputa dintre ei, toți acești ani, a fost doar o ”cumplită dușmănie”.



Bineînțeles că sunt și adaptări făcute după această populară operă a lui Shakespeare, eu nu le-am văzut încă, dar am văzut ecranizări inspirate de piesa marelui dramaturg britanic care mi-au plăcut extrem de mult și le recomand din tot sufletul.

  • serialul Still Star-Crossed ( 2017 )
Serialul continuă povestea lui Shakespeare prezentându-ne viața în Verona după moartea celor doi tineri, este unul dintre serialele mele preferate, din păcate are doar un sezon, dar cu ocazia acestuia poți descoperii mai multe lucruri despre restul personajelor care doar își fac apariția în carte.

Imagini pentru still star-crossed




  • filmul Letters to Juliet ( 2010 )
Un film după părerea mea excepțional o prezintă pe Claire care merge în vacanță cu logodnicul ei, Victor, în Verona, Claire vizitează și Casa Julietei unde vede o grămada de scrisori către Julieta pe pretele clădirii, stând acolo până aproape de ora închiderii ea observa o femeie care strânge scrisorile, tânăra își propune să o urmărească aflând astfel că există un grup de femei care răspund la scrisorile respective și le trimit, acestea numindu-se Secretarele Julietei. Claire hotărăște să li se alăture, iar următoarea zi când s-a dus să ajute la strânsul scrisorilor găsește o scrisoare care a fost scrisă în urmă cu 50 de ani așa că se pune să îi răspundă.

Imagini pentru letters to juliet



Ce mai am de adăugat legat de aceast clasic al literaturii este faptul că Halsey, cântăreața mea preferată, are al doilea album al său, hopeless fountain kigdom, inspirat de această piesă de teatru, prima piesă, The Prologue, fiind ea recitând prologul din Romeo și Julieta.







Comentarii