Absolut tot | Review


Autor: Nicola Yoon
Titlul original: Everything, Everything
Anul apariției: 2015 ( tradusă în anul 2016 )
Nr pagini: 336
Editură: Grupul Editorial ART
Colecție: YoungART


Maddy este o adolescentă de 17 ani care are o boală foarte rară, este alergică la tot. Mama ei o ține într-o casă foarte bine dotată, unde totul este trecut printr-un proces extrem de complex ca fata să nu se îmbolnăvească. În fiecare zi cu Maddy stă Carla, asistenta medicală, care îi face controale și care are grijă să mănânce sau să își facă temele, fata facând școala acasă prin videochat cu anumiți profesori. Totul se schimbă atunci când în casa de lângă se mută o familie nouă care are doi copii, o fată și un băiat.

Nicola Yoon

Cartea această am vrut de mult să o citesc, iar când a venit toamna trecută la Clubul de Lectură de la YoungART la școală am fost foarte fericită. Am citit-o la începutul acestui an în cele două zile prelungite de la vacanța de iarnă.

Nicola Yoon a devenit una dintre autoarele mele preferate alături de Jenny Han care nu va putea să fie vreodată detronată.



O carte care este specială din toate punctele de vedere, pe care o devorezi foart repede. Dacă descrierea mea ți se pare clișeică greșești complet. este cea mai originală carte și de fiecare dată când crezi că ști ce se va întâmpla mereu se întâmplă complet diferit. Mi-a plăcut enorm povestea și scrisul autoarei, dar la fel de mult mi-au plăcut desenele din carte și felul în care erau redactate email-urile și scrisorile.


După această carte s-a făcut și un film care a apărut în iunie la noi în cinematografe, iar actorii care au jucat în film, după părerea mea, au fost foarte bine aleși.


Absolut tot carte vs film.

Filmul respectă cartea la perfecție, singurele lucruri diferite sunt că în film sunt adăugate câteva scene care ajută destul de mult ca povestea să fie extrem de perfectă. Actorii și-au intrat foarte bine în roluri, ai spune că rolurile au fost făcute special pentru ei.
Pot spune că acest film este singurul care este pe aceeași lungime de undă cu cartea.


Citate:


⚜ ”Inspiram, și pereții se dilatau. Încă o respirație și viața mea, în cele din urmă, în sfârșit, va exploda.”
⚜ ”Viața e un dar. Nu uita s-o trăiești.”

⚜ ”Uneori îmi recitesc cărțile preferate de la capăt spre prima pagină.”

⚜ ”ocean, oceane, s. n.
  1. Partea nesfârșită din tine de care n-ai știut niciodată, dar pe care ai bănuit-o mereu acolo. [ 2015, Witter ]”


Comentarii