AROUND THE YEAR IN 52 BOOKS 2017

 


Around the year in 52 books e un reading challenge pe goodreads in care pentru fiecare săptămână din an, în total sunt 52 de săptămâni, se alege un anumit subiect, iar pentru fiecare subiect cititorul alege o carte care se încadrează. Acum ca am facut un mic intro, hai sa începem

1. O carte de la Goodreads Choice Awards 2016

A court of mist and fury de Sarah J Mass.


2. O carte cu două perspective

Marea infinită de Rick Yancey 

 

3.O carte care ai vrut sa o citești in 2016

Nu pot alege doar una, deoarece am mai multe cărţi începute sau care le-am cumpărat în 2016 şi nu am apucat să le citesc,aşa că la această categorie voi citii o carte la alegere.

 

4. Un titlu care nu conține litera E

Mincinoşii de E. Lockhart

 

5. O ficțiune istorică

The zookeeper's wife de Diane Ackerman

 

6. O carte care are o adaptare lansată în 2017

Before I fall de Lauren Oliver

 

7. O carte cu un animal pe copertă sau în titlu

Să ucizi o pasăre cântătoare de Harper Lee

 

8.O carte scrisă de un autor de culoare

12 ani de sclavie de Solomon Northup

 

9. O carte din mijlocului TBR-ului tău ( TBR=TO BE READ=CĂRȚILE CARE VREI SĂ LE CITEȘTI NEAPĂRAT)

Altfel...şi totuşi Alice de Lisa Genova, de mult vreau să o citesc, iar acum a citit-o o prietenă și i-a plăcut foarte mult, deci trebuie neapărat să o citesc și eu.

 

10. O carte care are două lumi

Toată lumea pe care nu o putem vedea de Anthony Doerr

 

11. O categorie din altă provocare, reading challenge
-am ales o cerinţă de la  2017 POPSUGAR reading challenge, o carte scrisă de un autor care poartă un pseudonim

Mauprat de George Sand
George Sand este o autoare care a folosit un pseudonim de bărbat deoarece în vremea în care aceasta traia, femeile nu aveau  succes, doar bărbații.



12. O carte bazată pe un mit

Cântul lui Ahile de Madeline Miller

 

13. O carte recomandată de unul din autorii tăi preferați

J. K. Rowling recomandă Ballet Shoes de Noel Streatfeild

 

14. O carte cu un personaj feminin foarte puternic

Cruel Crown de Victoria Aveyard


 

15. O carte scrisă sau care se petrec în Scandinavia 

Pippi Şoseţica de  Astrid Lindgren


16. O carte de mister

Crimă şi pedeapsă de Fyodor Dostoyevsky

 

17. O carte cu ilustrații

Absolut tot de Nicola Yoon

 

18.
O carte foarte lungă (600+ pagini)

Gazda de Stephenie Meyer 



19.
Un New York Times best-seller

Labirintul. Evadarea de James Dashner

 

20.
O carte care o deții de mult, dar nu ai putut sa te pui să o citești

Delirium de Lauren Oliver


 

21.
O carte ce e continuarea altei carți care ai citit-o

Glass swoard de Victoria Aveyard

 

22. 
O carte de un autor de la care nu ai mai citit

Secrete şi trădări, volumul 1 de Diane Chamberlain

 

23. O carte din lista BBC "The Big Read" 

Mândrie şi prejudecată de Jane Austen

 
24. O carte scrisă de cel puțin 2 autori

Let it snow de John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle

 

25.
O carte despre o personalitate istorică foarte importantă

Eneida de Vergiliu 

 

26. O carte de aventuri


Secretele Vezuviului de Caroline Lawrence

 

27.
O carte de unul dintre autorii tai preferati

The hunger games. Catching-Fire de Suzanne Collins
Am această trilogie în română și am citit-o pe toată, o iubesc, dar am primit la începutul anului a doua carte în engleză și m-am gândit că ar fi super interesant să recitesc cartea, dar în engleză.

 

28.
O nonficțiune

Hronicul şi cântecul vârstelor de Lucian Blaga


 

29. A book published outside the 4 major publishing houses (Simon & Schuster; HarperCollins; Penguin Random House; Hachette Livre) - check all the editions
O carte care este publicată intr-o altă editură decât cele 4 principale

Ținând cont că la noi cele mai importante edituri la noi sunt Grupul editorial ART, Trei, RAO și Nemira, voi alege Înainte să te cunosc de Jojo Moyes.

 

30.
O carte din Goodreads Top 100 YA Books

Darul lui Jonas de Lois Lowry

 

31. O carte dintr-o sub-categorie din categoria ta preferată

YA Romance- Eleanor & Park de Rainbow Rowell

 

32.
O carte cu un titlu foarte lung (5+ cuvinte, excluzând subtitlul)

Don Quijote de la Mancha de Miguel de Cervantes

 

33.
Un roman realism

La răscruce de vânturi de Emily Bronte

 

34.
O carte de un autor din emisfera sudică

Alchimistul de Paulo Coelho

 

35. O carte în care unul dintre personajele principale este regal

Alegerea de Kiera Cass

 

36. O carte nominalizată sau câștigătoare la Hugo Award 

Zei americani de Neil Gaiman
Neil Gaiman este unul dintre autorii mei preferați, iar când am văzut că minunatele sale cărți au luat premiul Hugo și am zis că merg cu acest autor.


37. O carte alesă la întâmplare

Jurnalele lui Carrie de Candice Bushnell

 

38.
O carte inspirată după o lucrare clasică

Regatul spinilor şi a trandafirilor de Sarah J Mass

 

39.
O ficțiune de tip jurnal sau scrisoare

Întreab-o pe Alice de un autor anonim

 

40. 
O carte care va fi publicată în 2017

Always and forever, Lara Jean de Jenny Han
IUBESC TRILOGIA ACEASTA ȘI TREBUIE NEAPĂRAT SĂ CITESC ACEASTĂ CARTE.

 

41.
O carte cu un narator cu care nu te poți asocia

Lolita de Vladimir Nabokov
Am înțeles că această carte se încadrează perfect în această categorie.


 

42.
Una dintre cele mai bune cărți ale secolului 21 de până acum

Fata dispărută de Gillian Flynn

 

43.
O carte cu o atmosferă înghețată ( de speriat, nestabilită, rece )

Fata din tren de Paula Hawkins

 

44. O
 carte recomandată de "What Should I Read Next"

Gossip Girl. Nimeni nu o face mai bine de Cecily Von Ziegesar

 

45. O carte care are titlul dintr-un cuvânt

Aquamarine de Alice Hoffman

 

46. O carte despre călătoria în timp

Călătoria de Diana Gabaldon

 

47. O carte care în trecut a fost ca sugestie dar nu a câștigat
-am ales cerința o carte care conține în titlu o culoare

Roșu ca sângele de Salla Simukka

 

48. O carte interzisă

1984 de George Orwell


 

Uitându-mă în lista cu cărți ya interzise am descoperit titluri destul de cunoscute și nu îmi vine să cred câte cărți interzise vrea și am citit, vă las și vouă link-ul să vedeți
https://www.goodreads.com/list/show/2679.Banned_Challenged_YA_Novels

49.
O carte din biblioteca altuia
Albastru pur de Tracy Chevalier
O prietenă mi-a recomandat cartea aceasta.
 

50.
O carte Penguin Modern Classic, orice ediție

Animal Farm de George Orwell

 

51.
O colecție ( eseu, povestiri scurte, poezii, piese )

Dragostea mea mi-a dăruit coord de Stephanie Perkins

 

52. O carte care are loc într-o lume fictivă
The invisible man de H. G. Wells


 

Acestea ar fi propunerile mele pentru cerințe, voi incerca sa țin acest challenge, dar nu le voi face in ordine și nu promit că le voi face pe ambele. 
Anul acesta am încercat să țin challenge-ul, dar nu am reușit să fac toate cerințele, vă voi spune într-un alt articol ce am reușit să realizez. 

 

Comentarii