Playlist pentru Nick și Norah-REVIEW

 



O da, magicul duo format din David Levithan,  unul dintre cei mai bine văzuți autori contemporani și Rachel Cohn. 

              


Cei doi am scris trei cărți împreună printre care și Playlist pentru Nick și Norah. Abea ce am terminat cartea și pot spune cămi s-a părut pur și simplu genială. Autorii au creat o atmosferă amuzantă în care se petrecea acțiunea, iar tu chiar puteai să te asemeni cu personajele.

 

Când am cumpărat-o am crezut că e așa: 

Nick și Norah pleacă într-o noapte la o  plimbare pe străzile New York-ului ascultând muzică la același mp3 player și împărțind o pereche de căști. În plimbarea lor văd multe lucruri interesante, iar muzica pe care o ascultă se potrivea cu ceea ce simt și ceea ce văd. Îmi amaginam căîn carte vor fi scrise multe melodii și că ar fi de preferat ca noi, cititorii, să ascultăm melodiile alese de către autori. Mai pe scurt îmi imaginam un pic să fie ca și videoclipul melodiei We don't talk anymore, Chalie Puth feat Selena Gomez.



Deși mi-ar plăcea să vă dezvălui dacă așa e cartea sau nu, prefer să nu o fac și să vă sfătuiesc să o citiți pentru că merită timpul vostru liber.

Ratting: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Mi se pare că această carte te face puțin să conștientizezi că viața e scurtă și că unele riscuri pe care ni le asumăm se pot transorma în povești de neuitat.

Cartea merită citită deși eu, sincer, m-am plictisit puțin pe la mijloc. Trebuie să ai încredere în autori pentru că aceștia știu să își facă treaba așa cum trebuie. La această carte am râs cu lacrimi , mai toată cartea având un limbaj destul de interesant, eu cred că autorii cărții parcă au încercat prea mult să fie adolescenți, dar chiar cred că acest fapt a făcut cartea distractivă.
Deși am râs întruna, cartea a avut și citate care mi-au păcut foarte mult și care m-au făcut să vreau mai mult, iar eu consider că acest lucru e important atunci când citești o carte, e esența cititului.

Citate din carte:

,, - Am trei surori, zice, și știu că-i groasă treaba dacă te iei de păpușile Barbie ale unei fete.”
„ - The Cure, Tratamentul. Oare pentru ce naiba se credei că-s tratament? Pentru fericire?
   - Zice basistul de la Lepădăturile.
Și nu mă pot abține. Îmi zic uau, știe cum ne zice.
   - Dev se gândește s-o schimbe în Lepre Lepădate, îi zic.
   - N-ar merge, Lepădați în Larg?
   - Sau, simplu, Lepădați?
   - Ori Leproști?
   - De ce-i așa o Lepră? ”
„ Fericirea nu are alt scop decât să facă posibilă nefericirea ㅡ Proust ”
 „ N-am lăsat-o eu să plece. Ea a plecat. Nu-i vina mea.
    Ea-i de vină.
    Ar putea să revină.”
„ umbrele de pe trotuar
   te roagă să nu pleci
   însă e-n zadar. ” 
„ Dacă te porți curajos / ar putea fi avantajos / să mă faci să mă port scandalos / pe paginile tale nescrise ” 
„ Simt cum în creier mi-a pătruns euforia mâncării, mi-a încețoșat mintea, am ajuns incapabilă să fac destincția dintre flirt și dat drumul prea mult la gură ” 
„ E tăcere și-n tăcerea aia urăsc toți băieții, fiindcă nu știu niciodată să zică ce trebuie. ”
 „ A intrat pe ușă și inima mi s-a umplut de cenușă. ”
„ Dar presupun că nu mai vezi planetele când stai cu ochii-n soare. Orbești și atât. ”


La începutul cărții este scrisă o pagină mai multe melodii, iar ca titlu scrie: Lista pieselor de mulțumire unde pentru anumite persoane este dedicată o anumită melodie.

Pe coperta cărții se află întrebarea :
  Ce zici de o noapte alături de Nick și Norah la New York?

Mie mi-ar face mare plăcere să petrec o noapte în New York alături de cele două personaje. Nick și Norah se completează unul pe altul. Amândoi au gusturi bune când vine vorba de muzică și mi se pare că ar fi foarte interesant se ne oprim la un magazin corean non-stop, să mâncăm Oreo și să vorbim despre melodiile care merită ascultate în timp ce Nick compune melodii noi pe care le va pune în mixurile sale.



Această carte se bucură și de o ecranizare care îi are pe Michael Cera  și Kat Dennings în rolurile principale. Nu am văzut încă filmul, dar atunci când îl voi vedea vă voi anunța și vă voi spune ce părere am avut eu despre acesta.


Nu știu despre voi, dar mie îmi place să ascult muzică în timp ce citesc. Mă entuziasmez chiar foarte mult când o melodie se potrivește cu cartea, iar pentru această carte am găsit melodia perfectă, e vorba de Bad Things Machine Gun Kelly x Camila Cabello.

            

Această carte va fi cartea cu care voi termina anul 2016, voi cu ce carte veți termina anul? lăsați un comentariu.






Comentarii